ODBĚR NOVINEK




Jsme členy

Kde končí omyl a začíná loupež

mezi mnoha radami a doporučeními, je i KONTROLA STAVU PALIVA před začátkem plavby. Jak zkontrolovat? jednoduše navštívíte ihned po vyplutí první pumpu a doplníte naftu. Do chybějících cca 5 - 10 litrů se nic tak moc neděje, máte plnou nádrž a předchozí nájemce lodi jistě dočerpal, jen když mu pistole vypla, nečekal na odvzdušnění a měl hotovo. Zcela v pořádku. Proč vůbec kontrolovat? Palivoměry velmi často ukazují zkresleně, tj. do menší půlky hlásí plnou nádrž a pak prudce spadnou, nebo hlásí plnou stále a měřením se nezabývají vůbec. Pokud byl před Vám na lodi nepoctivec, který vše prokouknul, naftu nedoplnil a přebírající base manager společnosti nic neodhalil, máte černého Petra v podobě třeba téměř prázdné nádže. A problémy jsou ihned dva, jeden finanční, kdy jste poctiví a vrátíte loď plně natankovanou, jak se ostatně má. Zaplatíte tedy kus dovolené i někomu jinému. Druhý a mnohem nebezpečnější problém je,  že  Vám dojde palivo v momentě, kdy se to vůbec nebude hodit a můžete tím snadno ohrozit sebe i loď. Pak bude pozdě na dohady, kdo byl vinen, převzali jste loď s plnou nádrží a jste tudíž odpovědní.
V tomto duchu jsme pohovořili s klientem, dal na naší radu a ihned po vyplutí doplnil nádrž a ejhle chybělo 75 litů nafty. Okamžitě informoval base managera společnosti, dokononce mu k telefonu dal i pumpaře, vzal si doklad o úhradě paliva. První nehoráznost přišla okamžitě, base manager mu tvrdil, že loď se nesmí dočerpat doplna, že se to nedělá a o on - klient - udělal chybu, když nádrž naplnil celou. Oslovil tedy klient nás jako svého zástupce. Týden jsme s centrálou vyjednávali o vrácení peněz klientovi. Po verbálním příslibu, že vše dají do pořádku a s klientem se sami spojí, jsme uklidnění usnuli na vavřínech. V pátek přišlo druhé kolo loupeže. Tentokrát manager již netvrdil, že je normální nenaplnit nádrž, ale na vině byly prý výpary, které zabránili 75 litrům v doplnění se do stavu plné nádrže. Jiná další lež - v říjnu. Klientovi jeho účet neproplatili. PROPLATÍME MU HO TEDY ZA ZLODĚJE SAMI.

Stále jsem si myslel, že se jedná o nahodilý exces, způsobený jedním pokřiveným base managerem, jací se na molech všech moří světa občas vyskytnou. Navíc máme desítky ne-li stovky zkušeností dobrých, kdy po dočerpání paliva dostali klienti své peníze zpět a to  i s omluvou za komplikace. Ale to nejděsivější mělo teprve přijít, SPOLEČNOST NÁS PÍSEMNĚ VYZVALA K TOMU ABYCHOM KLIENTY O POTŘEBĚ DOČERPÁNÍ PALIVA PŘED ZAČÁTKEM CHARTERU NEINFORMOVALI.

Takže tímto Vás všechny žádáme, před vyplutím palivo nekontrolujte u některých společností se to nehodí k dobrým mravům.

S pozdravem a přáním slušných lidí aspoň na každém rohu

Stanislav Verner